Hold

Til rollespil i Amager-faelled kan man spille med på et voksenstyret hold. De voksenstyrede hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

Den Sorteloge

Den Sorte Loge

Nogle siger, at det mest frygtede navn i Jarkwelt er Taros – navnet på den dæmon, som Den Sorte Loge tjener. Logen kæmper for at indsamle magiske genstande og sjæle, for at styrke deres dæmonherre, i hans kamp mod de andre urdæmoner. Og de bruger alle midler – løgn, svindel og overfald er fuldt ud accepteret når det handler om at tjene Taros.

Medlemmer af Den Sorte Loge bærer næsten altid sort. Sorte kåber, sorte kofte og sorte bukser. Tanken er at fjenden skal se en mur af sort nærme sig og allerede der begynde at frygte Logen. Påklædningen blandt medlemmerne er utroligt varierede og siden deres baggrund ofte er forskellig er det eneste fællestræk at de alle bærer så meget sort som muligt.

Kampråb: “Taros! Taros! Taros!”

Kofte farve: Sort

625ae5e55ab4dea91862b4eccfa83c77

Den Alasiske Flåde

Syd for det mægtige Ioniske Kejserrige ligger det ældste af menneskernes riger- Kongeriget Alasia, hvis første Konge kronede sig selv for mange hundrede år siden. Det er et tige hvor velnærede bønder arbejder i markerne, mens noble adelsmænd beskytter riget og nyder godt af det frugtbare land, som er gået i arv til dem fra deres fædre og deres fædre før dem.

Verden over er Alasias indbyggere kendt for deres uldne kofter, strudhætter og posede bukser, der bæres af alle – såvel rig som fattig. Selvfølgelig er en adelsmand kofte udsmykket of mere fint væbnet, men for langt de fleste af Kongeriges folk er koften, hætten og posebukser er normen. Spraglede farver er dog forbeholdt adelen, men det er af økonomiske hensyn- ikke standmæssige.

Kampråb: “For Kongen og for Alasia!”

Kofte farve: Lilla

ad79d3f8c5ba89d9efa43cfb3e5c0a22

Solens Orden

Nordøst for den Marravisiske Bugts frodige græsland, tegner der sig en bjergkæde hvor Solens Ordens riddere sælsomt træder. Her ligger Skjolds ældste tempel, bevogtet af de ældste af Skjolds tilbedere – Solfølgerne. De er nomader, der lægger ære i mod, selvopofrelse, historier og ydmyghed. Ikke mindst overfor Solen, der altid bringer livet tilbage efter hver kold vinter.

En følger af Solen er et sjældent syn udenfor deres bjerge, men de er meget lig deres brødre og søstre i Solens Orden. Deres klæder er hvide som bjergtoppen, med gyldne toner og blodrøde bannere. Enhver følger bærer en hvid kofte for at symbolisere solens skær. For de dedikerede, prydes deres rustning af skind, gyldne solsymboler og gyldenrød ansigtsmaling.

Kampråb: ”Skjold! Skjold! Skjold!” eller ”For sol! Til sejer! For Skjold!”

Kofte farve: Hvid

orkerne

Orkerne

Fra Blodstens sletten tæt på den stor ørken vælter det hvert år ud med kampglade orker og i alle Jarkwelts lande kan man finde orkstammer på jagt efter den næste kamp. Disse stærke og stædige væsner er berygtet for deres grønne hud og overvældende trang til at slås. Orker er hverken kendte for deres handelsmænd eller håndværkere, men alligevel kan orker skabe holdbart tøj og drabelige våben ud af det som andre folkeslag kalder skrald.

Orker går ikke op i hvordan de ser ud hverken i udseende eller udstråling. De ses tit i pjaltet brunt tøj holdt sammen med pels og skind og hvis de går med udsmykning er det ofte trofæer fra deres fjender. Orker færdes i flok og det kan få dem til at virke grove og dumme, men deres høvdinger er ofte ikke så dumme som man tror og den største fejl man kan begå er at antage at man ved hvordan en ork opfører sig.

Kampråb: ”Ork amok! Ork amok!”

Kofte farve: Brun

 
 
 
 
 

skov elver

Skovelverne

I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive. De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.

Skovelvernes tøj er en af grundene til, at de så ofte falder i et med træerne. Naturfarver er altdominerende hos disse elvere, og især er der en overvægt af grøn og brun, og selvom Skovelvernes beklædning mere består af funktionelle kofter og bukser end af kåber og rober, så er der altid plads til skønne broderier, elegante smykker og dekorative udskæringer.

Kampråb: “Elvisk Mod! Elvisk Blod!”

Kofte farve: Lysegrøn

Byen Drata (Lukket Grundet Covid-19)

byen

Byholdet er et hold man kan spille i Amagerfælledkampagnen.
I rollespillet spiller man de tapre og handlende byboere, der befolker byen Drata sammen med borgmesteren. På holdet spiller man primært roller, der fokuserer på handel, intrige og snakkespil, selvom man selvfølgelig kan slås i ny og næ. Den mest normale beskæftigelse i byen er at drive en forretning, enten alene eller med venner. Disse forretninger inkluderer:

Kroen:Kroen, hvor man sælger mad og drikke, alt imens man kan vædde i terningespil om guld og magiske genstande.

Smedjen:, hvor man sælger våben og holder smedjen varm, hvis noget skal smeltes om. Disse våben bruges typisk i arenaen, hvor man kan slås om blod og ære.

Fafnerbanken:, hvor borgmesteren holder byens rigdom under lås og slå. Der er altid brug for flere assistenter, til at opretholde byens lov og orden. Og regnskabet, selvfølgelig.

Alkymistboden:, hvor man kan lave magiske eliksirer og sælge magiske genstande. Man kan sende folk ud på missioner for at finde ingredienser, samt slå skumle handler over de magiske genstande.

De frie kirke: som tilbyder Gud og hvermand velsignelser for en slik – bare så længe man ikke siger det videre til Solens Orden. Udover dette er kirkens rum åbent for alle slags religioner, så længe de opfører sig ordentligt.

Dette er blot eksempler på forskellige ting folk har kørt gennem tiderne. Hvis man har en helt anden ide, er man velkommen til at læse nederst – vi vil hellere end gerne gøre den til virkelighed

Udover forretningerne, prøver vi at facilitere et spændende og sjovt byliv, hvor alt kan ske – helst uden det eskalerer til sværdkamp. Vi har oplevet næsten alt, fra en retssag om hvem der havde ret i en forretningsmisforståelse til store væddemål på arenakampe. Byen er vitterligt hvad man gør det til, så længe det følger byens simple leveregler:

1. Lyt til borgmesteren for borgmesteren ved bedst (og har nøglen til banken)
2. Byens trivsel kommer altid før ens egen forretning
3. En god handel kan kun skabe mere handel
4. Fuskeri gør aldrig godt – men overpriser er tilladt!
5. I byen snakker vi, før vi slås.

Egne forslag: Hvis man gerne vil stå for noget i byen, som ikke er på denne liste, eller noget hvor man ønsker at vi ville hjælpe med at facilitere det, så send endelig en mail til Ingridkaaberp@gmail.com eller snakke med borgmesteren før/under spilgangen.

Kofte farve: Gul