Hold

Til rollespil i Amager-faelled kan man spille med på et voksenstyret hold. De voksenstyrede hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

Den Sorteloge
Den Sorte Loge
Nogle siger, at det mest frygtede navn i Jarkwelt er Taros – navnet på den dæmon, som Den Sorte Loge tjener. Logen kæmper for at indsamle magiske genstande og sjæle, for at styrke deres dæmonherre, i hans kamp mod de andre urdæmoner. Og de bruger alle midler – løgn, svindel og overfald er fuldt ud accepteret når det handler om at tjene Taros.

Medlemmer af Den Sorte Loge bærer næsten altid sort. Sorte kåber, sorte kofte og sorte bukser. Tanken er at fjenden skal se en mur af sort nærme sig og allerede der begynde at frygte Logen. Påklædningen blandt medlemmerne er utroligt varierede og siden deres baggrund ofte er forskellig er det eneste fællestræk at de alle bærer så meget sort som muligt.

Kampråb:
“Taros! Taros! Taros!”

Kofte farve: Sort
b1140397ec18499196578b7e2f5873d5

Kejserriget
I 177 efter Alasisk tidsregning begyndte den første store Alasiske borgerkrig, og da den sluttede tolv år efter var Ioniske Kongedømme blev skabt af den ene af de to rivaliserende tronkæmpere. Et hunrede år erklærede Ioniens konge sig mægtigere end Alsasias Konge og tog titlen som Kejser of at demonstrere sin overlegenhed. Siden da har de to rige ligger i mere eller mindre konstant strid.

De fleste i Kejserrige bærer en simpel kåbe kaldet en ”Rila”, der har korte armer og går til knæene. Den bæres af både kvinder og mænd, og farverne holdes gerne i rødlige toner. Når Kejserrigets borgere er langt hjemmefra er de sjældent ligeså ensidige i deres valg af klædedragt, men ser man en person i en rød Rila er der en god chance for, at hun/han er fra Kejserriget.
Kampråb:
“Længe Leve… Kejseren!”

Kofte farve: Rød

ad79d3f8c5ba89d9efa43cfb3e5c0a22

Solens Orden

Ved den Marravisiske Bugts nordspids begynder et frodigt græsland, hvor marker og frugttræer blomstrer, og hvor galante riddere patruljerer vejene og holder fred blandt bønder og landsbyboere. Dette land tilhører Solens Orden, det er en gammel ridderorden med vægten lagt på dyder som ære, mod, selvopofrelse og ydmyghed. Og på en stærk sværdarm og tung brynje.
En ridder af Solens Orden kan man kende på miles afstande, for hans klæder er hvide som den nyfaldne sne. En hvid våbenkapp e er noget som en hver ridder ejer, og oftest bærer de også lange hvide kapper med ordenssymbol – en sol – påsyet. Kun de ældste og mest højtærede klæder sig dog helt i hvidt, for det siges i Solens Orden at ingen er renere end sin klæder.

Kampråb:
”Skjold! Skjold! Skjold!” eller ”For sol! Til sejer! For Skjold!”

Kofte farve: Hvid

orkerne Orkerne

Orkerne finder man overalt, hvor der er krig og ufred, for de elsker slåskampe. Det er et primitivt folkefærd der på grund af deres fysiske styrke og deres kamplyst aldrig har interesseret sig synderligt for håndværk og handel. Men kamp – det elsker de.

Eftersom Orker sjældent er opmærksomme på hvilket tøj de bærer betyder det, at de fleste Orker er usselt klædt. Pjalter, hullede bukser, gamle pelse og sammensyede skindrester holder de fleste Orker varme. Farvevalget er ofte tilfældigt, men spiller ikke den store rolle i sidste ende. For efter et halvt år i naturen er alting jo brunligt og laset, og brunt er derfor altid populært blandt Orker.

Kampråb:
”Ork amok! Ork amok!”
Kofte farve: Brun

 
skov elver
Skovelverne

I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive. De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.

Skovelvernes tøj er en af grundene til, at de så ofte falder i et med træerne. Naturfarver er altdominerende hos disse elvere, og især er der en overvægt af grøn og brun, og selvom Skovelvernes beklædning mere består af funktionelle kofter og bukser end af kåber og rober, så er der altid plads til skønne broderier, elegante smykker og dekorative udskæringer.

Kampråb:
“Elvisk Mod! Elvisk Blod!”

Kofte farve: lysegrøn

 

dværgene Dværgene

Mellem Kejserriget og Stepperne ligger en bjergkæde der kaldes for Stormnæve Bjergene. Dette er Dværgenes hjemstavn som de kalder for Jernets Næver og rejsende der betræder dværgenes rige bydes ofte velkommen med en næve af jern.
Selvom dværgene er lavstammede og langskæggede er de stærke som stålet de smeder og hårdføre som de klipper der huser dem.
En dværg bærer praktiske klæder og bekymrer sig sjældent om smykker og ornamenter. Grove læderforklæder, slidstærke bukser og tykke gevandter af skind og læder er hverdagstøj for en dværg.

Kofte farve: Orange

 
 

Byen Drata

Byholdet er et hold man kan spille i Amagerfælledkampagnen. I rollespillet spiller man de tapre og handlende byboere, der befolker byen Drata sammen med borgmesteren. På holdet spiller man primært roller, der fokuserer på handel, intrige og snakkespil, selvom man selvfølgelig kan slås i ny og næ. Den mest normale beskæftigelse i byen er at drive en forretning, enten alene eller med venner. Disse forretninger inkluderer:

Kroen:Kroen, hvor man sælger mad og drikke, alt imens man kan vædde i terningespil om guld og magiske genstande.

Smedjen:, hvor man sælger våben og holder smedjen varm, hvis noget skal smeltes om. Disse våben bruges typisk i arenaen, hvor man kan slås om blod og ære.

Fafnerbanken:, hvor borgmesteren holder byens rigdom under lås og slå. Der er altid brug for flere assistenter, til at opretholde byens lov og orden. Og regnskabet, selvfølgelig.

Alkymistboden:, hvor man kan lave magiske eliksirer og sælge magiske genstande. Man kan sende folk ud på missioner for at finde ingredienser, samt slå skumle handler over de magiske genstande.

De frie kirke: som tilbyder Gud og hvermand velsignelser for en slik – bare så længe man ikke siger det videre til Solens Orden. Udover dette er kirkens rum åbent for alle slags religioner, så længe de opfører sig ordentligt.

Dette er blot eksempler på forskellige ting folk har kørt gennem tiderne. Hvis man har en helt anden ide, er man velkommen til at læse nederst – vi vil hellere end gerne gøre den til virkelighed

Udover forretningerne, prøver vi at facilitere et spændende og sjovt byliv, hvor alt kan ske – helst uden det eskalerer til sværdkamp. Vi har oplevet næsten alt, fra en retssag om hvem der havde ret i en forretningsmisforståelse til store væddemål på arenakampe. Byen er vitterligt hvad man gør det til, så længe det følger byens simple leveregler:

1. Lyt til borgmesteren for borgmesteren ved bedst (og har nøglen til banken)
2. Byens trivsel kommer altid før ens egen forretning
3. En god handel kan kun skabe mere handel
4. Fuskeri gør aldrig godt – men overpriser er tilladt!
5. I byen snakker vi, før vi slås.

Egne forslag: Hvis man gerne vil stå for noget i byen, som ikke er på denne liste, eller noget hvor man ønsker at vi ville hjælpe med at facilitere det, så send endelig en mail til Ingridkaaberp@gmail.com eller snakke med borgmesteren før/under spilgangen.

Kofte farve: Gul