Hold

Til rollespil i Rude Skov kan man spille med på enten et voksenstyret hold eller et børnestyret hold. De voksenstyrede hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

De børnestyrede hold er primært for de lidt ældre spillere og har ingen voksen holdleder. Man bestemmer også selv hvilken Jarkwelt kultur holdet skal tilhøre og hvilke mål og plots man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

dværgene Dværgene
Mellem Kejserriget og Stepperne ligger en bjergkæde der kaldes for Stormnæve Bjergene. Dette er Dværgenes hjemstavn som de kalder for Jernets Næver og rejsende der betræder dværgenes rige bydes ofte velkommen med en næve af jern.
Selvom dværgene er lavstammede og langskæggede er de stærke som stålet de smeder og hårdføre som de klipper der huser dem.
En dværg bærer praktiske klæder og bekymrer sig sjældent om smykker og ornamenter. Grove læderforklæder, slidstærke bukser og tykke gevandter af skind og læder er hverdagstøj for en dværg.

Kampråb:
”Stål og Sten!”

kofte farve: orange

 

orkerne Orkerne

Orkerne finder man overalt, hvor der er krig og ufred, for de elsker slåskampe. Det er et primitivt folkefærd der på grund af deres fysiske styrke og deres kamplyst aldrig har interesseret sig synderligt for håndværk og handel. Men kamp – det elsker de.

Eftersom Orker sjældent er opmærksomme på hvilket tøj de bærer betyder det, at de fleste Orker er usselt klædt. Pjalter, hullede bukser, gamle pelse og sammensyede skindrester holder de fleste Orker varme. Farvevalget er ofte tilfældigt, men spiller ikke den store rolle i sidste ende. For efter et halvt år i naturen er alting jo brunligt og laset, og brunt er derfor altid populært blandt Orker.

Kampråb:
”Orkamok! Orkamok!”

kofte farve: brun

 

Den Sorteloge Den Sorteloge

Nogle siger, at det mest frygtede navn i Jarkwelt er Taros – navnet på den dæmon, som Den Sorte Loge tjener. Logen kæmper for at indsamle magiske genstande og sjæle, for at styrke deres dæmonherre, i hans kamp mod de andre urdæmoner. Og de bruger alle midler – løgn, svindel og overfald er fuldt ud accepteret når det handler om at tjene Taros.

Medlemmer af Den Sorte Loge bærer næsten altid sort. Sorte kåber, sorte kofte og sorte bukser. Tanken er at fjenden skal se en mur af sort nærme sig og allerede der begynde at frygte Logen. Påklædningen blandt medlemmerne er utroligt varierede og siden deres baggrund ofte er forskellig er det eneste fællestræk at de alle bærer så meget sort som muligt.

Kampråb:
“Taros! Taros! Taros!”

kofte farve: sort

 

Piraterne
Sydhavet Pirater
De første Pirater som slog sig ned i Sydhavet var uden tvivl desillusionerede skibsfarere fra Alasia, men siden er Piraternes samfund vokset sig stort og stærkt. Der findes ingen lov blandt Piraterne, men der finde traditioner og disse er ofte mere ubrydelige en love. Sådan har det været siden de første kaperere anlagde Piraternes by, Port Pedre, i år 459 efter Alasisk tidsregning.
For Sydhavets Pirater er det vigtigste ved påklædningen at man kan vise sig selv og sine extravagante vaner frem. Farverige skjorter med puf-ærmer, posede knæbukser i det rødeste fløjl og bredskyggede hatte med strudsefjer og guldkanter er hverdagssyn ombord på et piratskib. Jo mere flamboyant og excentriske jo bedre, og ordsproget ”intet smykke er smagløs” stammer fra Sydhavet.
Kampråb:
“Planken ud!”

kofte farve: blå

 

3568445cb54187ee12b673c9fc0a3e68
Røverne

Røverkongen Albert er måske Jarkwelts mest efterlyste mand. Sammen med sin bande har han hærget og plyndret alle, gode som onde, i jagten på rigdom. Hans næstkommanderende Listige Ludwig er eftersøgt for tyveriet af Alasias kronjuveler, og de andre folk i Alberts enorme bande er berygtet for lignende, dristige kup. Og Alberts røverbande tæller tusindevis af røvere.

Medlemmerne af Alberts tyvebande klæder sig ikke på den samme måde. Nogle bruger de penge de stjæler på fint, dyrt tøj, andre på fed mad som de spilder på deres lasede pjalter. Kun én ting er ens, nemlig et mørkegrønt armbind, så de kan genkende hinanden når det går vildt til under deres røverier. De går gerne med hatte, for jo flottere en hat man har i banden, jo højere er man på strå.
Kampråb:
”Blod og guld! Blod og guld!”

kofte farve: mørke grøn

 

b1140397ec18499196578b7e2f5873d5

Kejserriget
I 177 efter Alasisk tidsregning begyndte den første store Alasiske borgerkrig, og da den sluttede tolv år efter var Ioniske Kongedømme blev skabt af den ene af de to rivaliserende tronkæmpere. Et hunrede år erklærede Ioniens konge sig mægtigere end Alsasias Konge og tog titlen som Kejser of at demonstrere sin overlegenhed. Siden da har de to rige ligger i mere eller mindre konstant strid.

De fleste i Kejserrige bærer en simpel kåbe kaldet en ”Rila”, der har korte armer og går til knæene. Den bæres af både kvinder og mænd, og farverne holdes gerne i rødlige toner. Når Kejserrigets borgere er langt hjemmefra er de sjældent ligeså ensidige i deres valg af klædedragt, men ser man en person i en rød Rila er der en god chance for, at hun/han er fra Kejserriget.
Kampråb:
“Længe Leve… Kejseren!”

kofte farve: rød

 

Byen ‘Swartenstad’s Bosættere
(billede kommer senere)
Byholdet er et nyt hold man kan spille i Rudeskov. På byholdet kan man få lov at spille forskellige roller der alle sammen har en forretning. Man kan spille en forretning alene eller sammen med sine venner. Byholdets holdleder er borgmesteren eller viceborgmesteren, som bestemmer i byen.
Hvis du vil spille på byholdet skal du tilmelde dig over email:
davidagsoerensen@gmail.com
I tilmeldingen skal der stå navn, alder og hvilken forretning du gerne vil spille. Man skal kun tilmelde sig en gang, men det er vigtigt at man også melder sig af hvis man ikke gider spille det længere.

De forskellige forretninger man kan spille:
Kroen: Kroen er en forretning som sælger mad og drikkelse. Det er også en forretning hvor man kan spille om magiske genstande og guld. Som kro i byen skal man sørge for ikke at løbe tør for mad proviant, så dem skal man samle i rollespillet. Kroen starter altid med småkager og saft de kan sælge.

Smedjen: Smedjen er en forretning der laver våben; skjolde, sværd og andet. Som smed i byen skal man skaffe de nødvendige resurser i rollespillet for at lave våben. Det kan man høre borgmesteren om. Smedjen starter altid med 5 våben og 2 skjolde som de kan sælge.

Alkymisterne: Alkymisterne er en forretning der laver magiske eliksirer, som de kan sælge i byen. Som alkymist skal man skaffe ingredienser i rollespillet, for at lave eliksirer. Det kan man høre borgmesteren om. Alkymisterne starter altid med 3 forskellige eliksirer

Den frie kirke: Den frie kirke er en forretning der sælger velsignelser fra guderne. Den frie kirke dyrker ikke én religion, men låner fra de forskellige holds. Derfor er alle hold med deres forskellige religioner velkomne i kirken så længe man opfører sig ordentligt. Som den frie kirke skal man skaffe magiske genstande i rollespillet, som kan vise Kirkens pragt.

leveregler:
– Adlyd borgmesteren for han ved bedst.
– Hvem der ejer byen er ligegyldig så længe forretningerne overlever.
– En god handel skaber mere handel.
– Fuskeri gror løgnens lange næse

Farve:

Hvide skråbånd er byens farve, da de tror på at hvid viser ærlighed og skaber god handel.