Hold

Til rollespil i Rude Skov kan man spille med på et hold. Alle hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

kejserdesetør

De Kejserlige Desertører

Det er et år siden rotterne prøvede at tage magten i Tusmørkeskoven, og den kejserlige legion i skoven led et stort nederlag. I løbet af året begyndte soldaterne, at tænke ”hvad har kejseren gjort for mig”, og de begyndte langsomt, at få rebelske tanker. Den kejserlige legion ender med at deserterer fra Kejserriget og klare sig på egen hånd, de fleste kan dog ikke se nogen stor ændring, på nær at de siger de ikke længer tilhører Kejserriget.

De kejserlige desertører bærer stadig deres kejserlige Rila, som er en simpel rød kåbe med korte ærmer, der går ned til knæene. Alle farver skal helst være rødlige både bukser og inder skjorte. De kejserlige desertører bærer ofte en legionær læderrustning eller pladerustning sammen med deres barat.

Kampråb: “Længe Leve… Fællesskabet!”

Kofte farve: Rød

 
 
 
 

3568445cb54187ee12b673c9fc0a3e68

Røverne

Røverkongen Albert er måske Jarkwelts mest efterlyste mand. Sammen med sin bande har han hærget og plyndret alle, gode som onde, i jagten på rigdom. Hans næstkommanderende Listige Ludwig er eftersøgt for tyveriet af Alasias kronjuveler, og de andre folk i Alberts enorme bande er berygtet for lignende, dristige kup. Og Alberts røverbande tæller tusindevis af røvere.

Medlemmerne af Alberts tyvebande klæder sig ikke på den samme måde. Nogle bruger de penge de stjæler på fint, dyrt tøj, andre på fed mad som de spilder på deres lasede pjalter. Kun én ting er ens, nemlig et mørkegrønt armbind, så de kan genkende hinanden når det går vildt til under deres røverier. De går gerne med hatte, for jo flottere en hat man har i banden, jo højere er man på strå.

Kampråb: ”Blod og guld! Blod og guld!”

Kofte farve: Mørkegrøn

ad79d3f8c5ba89d9efa43cfb3e5c0a22

Solens Orden

Ved den Marravisiske Bugts nordspids begynder et frodigt græsland, hvor marker og frugttræer blomstrer, og hvor galante riddere patruljerer vejene og holder fred blandt bønder og landsbyboere. Dette land tilhører Solens Orden, det er en gammel ridderorden med vægten lagt på dyder som ære, mod, selvopofrelse og ydmyghed. Og på en stærk sværdarm og tung brynje.
En ridder af Solens Orden kan man kende på miles afstande, for hans klæder er hvide som den nyfaldne sne. En hvid våbenkappe er noget som en hver ridder ejer, og oftest bærer de også lange hvide kapper med ordenssymbol – en sol – påsyet. Kun de ældste og mest højtærede klæder sig dog helt i hvidt, for det siges i Solens Orden at ingen er renere end sin klæder.

Kampråb: ”Skjold vil det!”

Kofte farve: Hvid

625ae5e55ab4dea91862b4eccfa83c77

Alasias Magiske Akademi

Syd for det mægtige Ioniske Kejserrige ligger det ældste af menneskernes riger- Kongeriget Alasia, hvis første Konge kronede sig selv for mange hundrede år siden. Det er et tige hvor velnærede bønder arbejder i markerne, mens noble adelsmænd beskytter riget og nyder godt af det frugtbare land, som er gået i arv til dem fra deres fædre og deres fædre før dem.

Verden over er Alasias indbyggere kendt for deres uldne kofter, strudhætter og posede bukser, der bæres af alle – såvel rig som fattig. Selvfølgelig er en adelsmand kofte udsmykket of mere fint væbnet, men for langt de fleste af Kongeriges folk er koften, hætten og posebukser er normen. Spraglede farver er dog forbeholdt adelen, men det er af økonomiske hensyn- ikke standmæssige.

Kampråb: “For Kongen og for Alasia!”

Kofte farve: Lilla

 

Skovvæsenerne

Fra alle kroge af skoven kommer de frem, naturens folk. Alt fra satyre, feer, skov trolde, skov elver og mange andre. Efter elverigest fald har alle de forskellige racer, der bor i skoven har samlet sig for igen at har få elementerne i balance og igen få ro i skovensdyb.

Kampråb:

Kofte farve: Brun

Alasias Dødskult

Alasias dødskult blev grundlagt samtidig med Den Sorte Loge og tilbeder ligesom dem urdæmonen Taros. Forskellen har dog altid været at mens Logen har været kendt, så har Kulten gemt sig i mørket. De har ligeså stille infiltreret store dele af Alasias magtstruktur, fra Troldmands-lauget til kongens rådgivere. Det endelige mål: At gøre Alasia til en højborg for Taros.

Dog blev store dele af Kulten opdaget af Kongen og hans heksejægere og de blev tvunget til at flygte. De har nu slået sig ned i Tusmørkeskoven hvor deres mål er at skaffe magt og midler til at gøre sit indtog i Alasia endnu engang!

Kampråb: For Taros! For Herren!

Kofte farve: Sort

 

By-holdet Guldstad

byhold upload

Regler for byen Rudeskov

Laug (grupper) og Stemmer
Der er forskellige Laug i Byen. Hvert Laug har en stemme til at stemme med til de forskellige møder.
Lagune:

  • Alkymist Lauget
  • Kro Lauget
  • Smed Lauget
  • Vagt Lauget
  • Religions Lauget
  • De Laugløse
  • Der kan godt oprette flere Laug ved at en gruppe snakker med Bank-Mesteren (Holdlederen af byen).
    Det er muligt for spillerne at købe flere stemmer inden et møde som de så kan bruge sammen med Laugets stemme.
     
     
     

    Penge og Ressourcer
    Alle Børn starter med 5 mønter i starten af dagen. Man kan tjene penge på forskellige måder ved at sælge ressourcer til Bank-mesteren eller andre spillere. Ved at modtage en mission fra Bank mesteren, ved at sælge sin vare eller ydelser til andre spillere eller hold, ved at holde noget af værdi fpr Bank-mesteren, ved at stjæle penge og genstande fra andre spillere (kig under tyve reglerne). Det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan tjene penge på.

    Ressourcer har også en værdi. I banken kan man både købe og sælge ressourcer. Ressourcer vil blive købt af banken til en fast pris på:
    Grønne ressourcer vil altid blive købt af banken for 1 mønt
    Gule ressourcer vil altid blive købt af banken for 2 mønt
    Røde ressourcer vil altid blive købt af banken for 3 mønt
    Banken kan også sælge ressourcer til en værdi som Bank-mesteren sætter.

    Ressourcer og Crafting
    For at kunne lave forskellige ting såsom våben som smedjen laver eller eliksirer og gifte som alkymisten laver skal de bruge Ressourcer til at lave disse ting.

    Alkymist Crafting liste:
    Eliksir der giver 1 ekstra liv i en kamp til 1 person. Koster 1 gul ressourcer.
    Sandheds Eliksir. Koster 2 grønne ressourcer
    Løgn eliksir. Koster koster 2 grønne ressourcer
    Dødsgift, personen dør efter 5 sekunder. Koster 2 røde ressourcer
    Andre Eliksirer eller gifte kan laves hvis alkymisterne har snakket med Bank-mesteren

    Smedjen Crafting liste:
    Et lille våben. Koster 2 grønne ressourcer
    Et mellem våben. Koster 2 gule ressourcer
    Et stort våben. Koster 2 Røde ressourcer

    Kroen Crafting liste:
    Saft 10 L. Koster 6 grønne eller 3 gule ressourcer.
    Slik. Koster 2 gule ressourcer
    Småkager. Koster 2 gule ressourcer

    Kirken Crafting liste:
    Velsignelse der giver 1 ekstra liv i en kamp til et helt hold eller flere personer fra byen. Koster 2 gule ressourcer

    Tyve regler
    Hvis man ønsker at lave penge på en mere umoralsk måde kan man vælge at tage nogle tyve opgaver. En tyve opgave kan man få ved at lave det hemmelige tegn til Bank-mesteren. Tyven får udleveret en maske og en opgave til at stjæle noget (ting der kan stjæles har farven rød som bånd eller hele genstanden).
    Hvis en tyv bliver opdaget i at stjæle kan personen tage sin maske på og være klædt ud som en anden person, som har stjålet ting. Masken kan kun bruges én gang, så hvis man bliver opdaget mister man sin maske og kan kun få en ny efter pausen.

    Bank-mesteren (holderen af byen)
    Bank-mesteren er leder af banken, og kan køber ressourcer fra de andre beboere. Han kan også give missioner ud til folk for at tjene penge, både mission til normale byboer og til tyve. Bank-mesteren er banken som der giver andre hold deres penge som de har i banken, og indkalder til byråd.

    Til sidst
    Disse regler gælder i byen og alle personer der er en del af byen spiller også under de samme regler som alle andre hold. Som der kan læses under regler for skoven på hjemmen siden og som der bliver fortalt ved spilstart.

    Kofte farve: Gul