Hold

Til rollespil i Rude Skov kan man spille med på enten et voksenstyret hold eller et børnestyret hold. De voksenstyrede hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

b1140397ec18499196578b7e2f5873d5

Kejserriget
I 177 efter Alasisk tidsregning begyndte den første store Alasiske borgerkrig, og da den sluttede tolv år efter var Ioniske Kongedømme blev skabt af den ene af de to rivaliserende tronkæmpere. Et hunrede år erklærede Ioniens konge sig mægtigere end Alsasias Konge og tog titlen som Kejser of at demonstrere sin overlegenhed. Siden da har de to rige ligger i mere eller mindre konstant strid.

De fleste i Kejserrige bærer en simpel kåbe kaldet en ”Rila”, der har korte armer og går til knæene. Den bæres af både kvinder og mænd, og farverne holdes gerne i rødlige toner. Når Kejserrigets borgere er langt hjemmefra er de sjældent ligeså ensidige i deres valg af klædedragt, men ser man en person i en rød Rila er der en god chance for, at hun/han er fra Kejserriget.
Kampråb:
“Længe Leve… Kejseren!”

Kofte farve: rød

 

 
dværgene Dværgene
Mellem Kejserriget og Stepperne ligger en bjergkæde der kaldes for Stormnæve Bjergene. Dette er Dværgenes hjemstavn som de kalder for Jernets Næver og rejsende der betræder dværgenes rige bydes ofte velkommen med en næve af jern.
Selvom dværgene er lavstammede og langskæggede er de stærke som stålet de smeder og hårdføre som de klipper der huser dem.
En dværg bærer praktiske klæder og bekymrer sig sjældent om smykker og ornamenter. Grove læderforklæder, slidstærke bukser og tykke gevandter af skind og læder er hverdagstøj for en dværg.

Kampråb:
”Stål og Sten!”

Kofte farve: Orange

 
orkerne Skygge Orkerne

Orkerne finder man overalt, hvor der er krig og ufred, for de elsker slåskampe. Det er et primitivt folkefærd der på grund af deres fysiske styrke og deres kamplyst aldrig har interesseret sig synderligt for håndværk og handel. Men kamp – det elsker de.

Eftersom Orker sjældent er opmærksomme på hvilket tøj de bærer betyder det, at de fleste Orker er usselt klædt. Pjalter, hullede bukser, gamle pelse og sammensyede skindrester holder de fleste Orker varme. Farvevalget er ofte tilfældigt, men spiller ikke den store rolle i sidste ende. For efter et halvt år i naturen er alting jo brunligt og laset, og brunt er derfor altid populært blandt Orker.

Kampråb:
”Ork amok! Ork amok!”

Kofte farve: Brun

 
Elvernes Alliance
De forskellige elverracer har gennem årene udviklet deres helt egen våben og rustning. Skovelverne ses ofte med lange knive og elegante våben, og foretrækker ingen eller let læderrustning. Lyselverne er meget kendt for deres udsmykket sværd og spyd, men i forhold til andre elverracer slås de aldrig med 2 sværd, de foretrækker i stedet et udsmykket skjold, desuden går de også i meget fine rustninger, der oftest er udsmykket med diverse mønstre. Sortelverne går ikke så meget op i udsmykket og elegante våben som deres artsfælder, deres våben skal bare være praktisk og kunne slå ihjel. Sortelvernes rustning er desuden minimal, da de går mere op i angreb end forsvar. Til sidst har vi Blodelverne, de foretrækker elegante sværd primært to-hånds sværd, og går meget op i mønstre og magiske blods runer på deres våben. Blodelverne er desuden heller ikke bange for at hoppe i en metalrustning i ny og næ.

Kampråb:
”Elver magt! Elver magt!!”

Kofte farve: Lysegrøn

 
Bystaterne Legesoldater
Det frodige område nord for Stjernedal har altid emmet af overflod og velstand, og byerne i Bystaterne er blandt de ældste og største af menneskenes samfund. Men at der er så megen rigdom har også gjort, at kampen om at få del i den nådesløs, og i flere hundrede år har Bystaterne bekriget hinanden – og selvom de nu har viking mod vest slås de stadig lige meget indbyrdes.
Bystaterne har ry for at være det eneste andet sted end Syhave, hvor voksne mænd, der har brugt deres sidste mønt på en hat med gåsefjer og vælger at gå sultne i seng frem for at fremstå lasede i tøjet. Hoser, dubletter og finde halkappe er mere på mode her en grove tunikaer og uldne kofter.

Kampråb:
“For pengene og sejren!”

Kofte farve: Grøn

 

Rotte Kulten

Efter rotternes invasion 6 måneder tidligere, så er Rotte Kulten opstået. Denne kult er åbne for alle racer, hvor det kun er forventet at du gør 1 ting: Tjene rotterne.
Alle ved nemlig at rotterne er kommet for at blive og Rotte Kulten har valgt at være på den vindende side. Derfor søger de nu at vende sig til livet som rotte samt at bringe rotternes endelige triumf nærmere.

Kampråb: Rotte Konge

Kofte farve: Grå

 

By holdet

byhold upload

Byholdet er et nyt hold man kan spille i Rudeskov. På byholdet kan man få lov at spille forskellige roller der alle sammen har en forretning. Man kan spille en forretning alene eller sammen med sine venner. Byholdets holdleder er borgmesteren eller viceborgmesteren, som bestemmer i byen.
Hvis du vil spille på byholdet skal du tilmelde dig over email:
bertilklarlund@live.dk
I tilmeldingen skal der stå navn, alder og hvilken forretning du gerne vil spille. Man skal kun tilmelde sig en gang, men det er vigtigt at man også melder sig af hvis man ikke gider spille det længere.

Man kan spille:
Kroen: Kroen er en forretning som sælger mad og drikkelse. Det er også en forretning hvor man kan spille om magiske genstande og guld. Som kro i byen skal man sørge for ikke at løbe tør for mad proviant, så dem skal man samle i rollespillet. Kroen starter altid med småkager og saft de kan sælge.

Smedjen: Smedjen er en forretning der laver våben; skjolde, sværd og andet. Som smed i byen skal man skaffe de nødvendige resurser i rollespillet for at lave våben. Det kan man høre borgmesteren om. Smedjen starter altid med 5 våben og 2 skjolde som de kan sælge.

Alkymisterne: Alkymisterne er en forretning der laver magiske eliksirer, som de kan sælge i byen. Som alkymist skal man skaffe ingredienser i rollespillet, for at lave eliksirer. Det kan man høre borgmesteren om. Alkymisterne starter altid med 3 forskellige eliksirer

Den frie kirke: Den frie kirke er en forretning der sælger velsignelser fra guderne. Den frie kirke dyrker ikke én religion, men låner fra de forskellige holds. Derfor er alle hold med deres forskellige religioner velkomne i kirken så længe man opfører sig ordentligt. Som den frie kirke skal man skaffe magiske genstande i rollespillet, som kan vise Kirkens pragt.

leveregler:
– Adlyd borgmesteren for han ved bedst.
– Hvem der ejer byen er ligegyldig så længe forretningerne overlever.
– En god handel skaber mere handel.
– Fuskeri gror løgnens lange næse

Farve:
Gul