Hold

Til rollespil i Rude Skov kan man spille med på et hold. Alle hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 

Skovens Væsner

Når elementerne er i ubalance, kalder et urgammel kald ud til nogle af Jarkwelts væsner.
Kaldet er så stærkt, at væsnerne stopper deres stridigheder og rejser tværs over Jarkwelt, for at bringe balance tilbage til elementerne. Disse beskyttere af elementerne kalder sig for Skovens Væsner. De kan være svære at kende, da de er en forsamling af alle slags natur og eventyrs væsner. Deres fælles mål er at bringe elementerne tilbage i balance.

Skovens væsner består af alle former for natur- og eventyrvæsner – tænk Satyrer, Elverer, Feer, talende dyr, Dværge, Orkere osv. Skovens væsner bruger naturens ressourcer til deres tøj og deres farver. Det ses dog at enkelte væsner har metal rustning eller farvestrålende tøj på, der stammer fra deres kultur. Der er plads til alle blandt Skovens Væsner, så længe de følger kaldet og kæmper for at bringe elementerne i balance.

Kampråb: ”Blod og guld! Blod og guld!”

Kofte farve: Mørkegrøn

 

625ae5e55ab4dea91862b4eccfa83c77

Vikingerne

På den nordlige ø, Norrheim, lever et folk af søfarer og tapre krigere, der kæmper mod naturen for at overleve, og mod andre folkeslag for at trives. Dette folk er Vikingerne, der overalt er kendt for at være søfarere og ikke mindst sørøvere. Højrøstede, krigeriske og overmodige er der ingen tvivl om, at de er, men Vikingerne er også hjertelige, loyale og tapre.

Blandt Vikingerne er den typiske klædedragt en simpel tunika og et par posebukser der er snøret ved anklerne. Grå er den mest anvendte farve, men også andre neutrale nuancer bliver brugt. Meget få vikinger går dog i farvestrålende tøj, og den som klæder sig prangende høster ikke meget respekt hos dette barske folk. Enkelte smykker bæres dog, men disse er tit grove og store og gerne af stål.

Kampråb: “Vilnir! Vilnir! Vilnir!”

Kofte farve: Lyseblå

 

Helteakademiet

Jarkwelt er et magisk sted og hvad er mere magisk end et rigtig helt! Ja en rigtig helt til at forsvare de svage, bekæmpe de nederdrægtige og se godt ud mens de gør det. Fra det mægtige helteakademi bliver disse helte udlært. Deres opgave er at dræbe monster og skurke, så længe det er det rigtige at gøre, og man husker at gøre det med et smil. Helteakademiet har sendt en rigtig helt til Tusmørkeskoven, der sammen med sine aspiranter skal forsvare skovens svage sjæle og skabe sig et godt omdømme.

Helteakademiet går klædt i rødt, med rige farver som sølv, guld og gul. Deres tøjstil går efter at skabe et omdømme, uden at være i vejen når de skal dræbe monstre. Flotte skindene rustningerne med gyldne skuldre, lækre skræddersyet jakker og en hat med fjer. Stillet men praktisk.

Kampråb: ”Med ære til sejr”

Kofte farve: Rød

 

By-holdet Guldstad

byhold upload

Regler for byen Rudeskov

Laug (grupper) og Stemmer
Der er forskellige Laug i Byen. Hvert Laug har en stemme til at stemme med til de forskellige møder.
Lagune:

  • Alkymist Lauget
  • Kro Lauget
  • Smed Lauget
  • Vagt Lauget
  • Religions Lauget
  • De Laugløse
  • Der kan godt oprette flere Laug ved at en gruppe snakker med Bank-Mesteren (Holdlederen af byen).
    Det er muligt for spillerne at købe flere stemmer inden et møde som de så kan bruge sammen med Laugets stemme.
     
     
     

    Penge og Ressourcer
    Alle Børn starter med 5 mønter i starten af dagen. Man kan tjene penge på forskellige måder ved at sælge ressourcer til Bank-mesteren eller andre spillere. Ved at modtage en mission fra Bank mesteren, ved at sælge sin vare eller ydelser til andre spillere eller hold, ved at holde noget af værdi fpr Bank-mesteren, ved at stjæle penge og genstande fra andre spillere (kig under tyve reglerne). Det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan tjene penge på.

    Ressourcer har også en værdi. I banken kan man både købe og sælge ressourcer. Ressourcer vil blive købt af banken til en fast pris på:
    Grønne ressourcer vil altid blive købt af banken for 1 mønt
    Gule ressourcer vil altid blive købt af banken for 2 mønt
    Røde ressourcer vil altid blive købt af banken for 3 mønt
    Banken kan også sælge ressourcer til en værdi som Bank-mesteren sætter.

    Ressourcer og Crafting
    For at kunne lave forskellige ting såsom våben som smedjen laver eller eliksirer og gifte som alkymisten laver skal de bruge Ressourcer til at lave disse ting.

    Alkymist Crafting liste:
    Eliksir der giver 1 ekstra liv i en kamp til 1 person. Koster 1 gul ressourcer.
    Sandheds Eliksir. Koster 2 grønne ressourcer
    Løgn eliksir. Koster koster 2 grønne ressourcer
    Dødsgift, personen dør efter 5 sekunder. Koster 2 røde ressourcer
    Andre Eliksirer eller gifte kan laves hvis alkymisterne har snakket med Bank-mesteren

    Smedjen Crafting liste:
    Et lille våben. Koster 2 grønne ressourcer
    Et mellem våben. Koster 2 gule ressourcer
    Et stort våben. Koster 2 Røde ressourcer

    Kroen Crafting liste:
    Saft 10 L. Koster 6 grønne eller 3 gule ressourcer.
    Slik. Koster 2 gule ressourcer
    Småkager. Koster 2 gule ressourcer

    Kirken Crafting liste:
    Velsignelse der giver 1 ekstra liv i en kamp til et helt hold eller flere personer fra byen. Koster 2 gule ressourcer

    Tyve regler
    Hvis man ønsker at lave penge på en mere umoralsk måde kan man vælge at tage nogle tyve opgaver. En tyve opgave kan man få ved at lave det hemmelige tegn til Bank-mesteren. Tyven får udleveret en maske og en opgave til at stjæle noget (ting der kan stjæles har farven rød som bånd eller hele genstanden).
    Hvis en tyv bliver opdaget i at stjæle kan personen tage sin maske på og være klædt ud som en anden person, som har stjålet ting. Masken kan kun bruges én gang, så hvis man bliver opdaget mister man sin maske og kan kun få en ny efter pausen.

    Bank-mesteren (holderen af byen)
    Bank-mesteren er leder af banken, og kan køber ressourcer fra de andre beboere. Han kan også give missioner ud til folk for at tjene penge, både mission til normale byboer og til tyve. Bank-mesteren er banken som der giver andre hold deres penge som de har i banken, og indkalder til byråd.

    Til sidst
    Disse regler gælder i byen og alle personer der er en del af byen spiller også under de samme regler som alle andre hold. Som der kan læses under regler for skoven på hjemmen siden og som der bliver fortalt ved spilstart.

    Kofte farve: Orange