Hold

Til rollespil i Amager-faelled kan man spille med på et voksenstyret hold. De voksenstyrede hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

 
3568445cb54187ee12b673c9fc0a3e68

Imperiet
I 177 efter Alasisk tidsregning begyndte den første store Alasiske borgerkrig, og da den sluttede tolv år efter var Ioniske Kongedømme blev skabt af den ene af de to rivaliserende tronkæmpere. Et hunrede år erklærede Ioniens konge sig mægtigere end Alsasias Konge og tog titlen som Kejser of at demonstrere sin overlegenhed. Siden da har de to rige ligger i mere eller mindre konstant strid.

De fleste i Kejserrige bærer en simpel kåbe kaldet en ”Rila”, der har korte armer og går til knæene. Den bæres af både kvinder og mænd, og farverne holdes gerne i rødlige toner. Når Kejserrigets borgere er langt hjemmefra er de sjældent ligeså ensidige i deres valg af klædedragt, men ser man en person i en rød Rila er der en god chance for, at hun/han er fra Kejserriget.

Kampråb: “”Længe Leve… Kejseren!”

Kofte farve: Rød

 
3568445cb54187ee12b673c9fc0a3e68

Røverne

Røverkongen Albert er måske Jarkwelts mest efterlyste mand. Sammen med sin bande har han hærget og plyndret alle, gode som onde, i jagten på rigdom. Hans næstkommanderende Listige Ludwig er eftersøgt for tyveriet af Alasias kronjuveler, og de andre folk i Alberts enorme bande er berygtet for lignende, dristige kup. Og Alberts røverbande tæller tusindevis af røvere.

Medlemmerne af Alberts tyvebande klæder sig ikke på den samme måde. Nogle bruger de penge de stjæler på fint, dyrt tøj, andre på fed mad som de spilder på deres lasede pjalter. Kun én ting er ens, nemlig et mørkegrønt armbind, så de kan genkende hinanden når det går vildt til under deres røverier. De går gerne med hatte, for jo flottere en hat man har i banden, jo højere er man på strå.

Kampråb: ”Blod og guld! Blod og guld!”

Kofte farve: Mørkegrøn

 

Den Sorteloge
Den Sorteloge
Nogle siger, at det mest frygtede navn i Jarkwelt er Taros – navnet på den dæmon, som Den Sorte Loge tjener. Logen kæmper for at indsamle magiske genstande og sjæle, for at styrke deres dæmonherre, i hans kamp mod de andre urdæmoner. Og de bruger alle midler – løgn, svindel og overfald er fuldt ud accepteret når det handler om at tjene Taros.

Medlemmer af Den Sorte Loge bærer næsten altid sort. Sorte kåber, sorte kofte og sorte bukser. Tanken er at fjenden skal se en mur af sort nærme sig og allerede der begynde at frygte Logen. Påklædningen blandt medlemmerne er utroligt varierede og siden deres baggrund ofte er forskellig er det eneste fællestræk at de alle bærer så meget sort som muligt.

Kampråb: “Taros! Taros! Taros!”
Kofte farve: Sort

 

Nisserne

Nisserne er små væsener, som normalt lever på gårde, skove eller jordhuller, i magiske pagter med de andre beboere i området.
Men mange af disse steder er nu blevet tilintetgjort af imperiets invaderende styrker, er derfor er disse pagter blevet brudt!
Mange historier nævner dem som søde drillepinde, men når pagterne er brudt er dette meget langt fra sandheden.
Når de har frit spil, har Nisserne i en uslukkelig trang til at æde hvad end de kan få passet ned i deres gryde.
Og nu er mange af dem samlet, og de har vendt deres spidse hatte mod Dragens Tand

Kampråb: “Ned I Gryden!”

Kofte farve: Grå

 

skov elver

Skovelverne

I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive. De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.

Skovelvernes tøj er en af grundene til, at de så ofte falder i et med træerne. Naturfarver er altdominerende hos disse elvere, og især er der en overvægt af grøn og brun, og selvom Skovelvernes beklædning mere består af funktionelle kofter og bukser end af kåber og rober, så er der altid plads til skønne broderier, elegante smykker og dekorative udskæringer.

Kampråb: “Elvisk Mod! Elvisk Blod!”

Kofte farve: Lysegrøn

Byen Drata (Lukket Grundet Covid-19)

byen

Byholdet er et hold man kan spille i Amagerfælledkampagnen.
I rollespillet spiller man de tapre og handlende byboere, der befolker byen Drata sammen med borgmesteren. På holdet spiller man primært roller, der fokuserer på handel, intrige og snakkespil, selvom man selvfølgelig kan slås i ny og næ. Den mest normale beskæftigelse i byen er at drive en forretning, enten alene eller med venner. Disse forretninger inkluderer:

Kroen:Kroen, hvor man sælger mad og drikke, alt imens man kan vædde i terningespil om guld og magiske genstande.

Smedjen:, hvor man sælger våben og holder smedjen varm, hvis noget skal smeltes om. Disse våben bruges typisk i arenaen, hvor man kan slås om blod og ære.

Fafnerbanken:, hvor borgmesteren holder byens rigdom under lås og slå. Der er altid brug for flere assistenter, til at opretholde byens lov og orden. Og regnskabet, selvfølgelig.

Alkymistboden:, hvor man kan lave magiske eliksirer og sælge magiske genstande. Man kan sende folk ud på missioner for at finde ingredienser, samt slå skumle handler over de magiske genstande.

De frie kirke: som tilbyder Gud og hvermand velsignelser for en slik – bare så længe man ikke siger det videre til Solens Orden. Udover dette er kirkens rum åbent for alle slags religioner, så længe de opfører sig ordentligt.

Dette er blot eksempler på forskellige ting folk har kørt gennem tiderne. Hvis man har en helt anden ide, er man velkommen til at læse nederst – vi vil hellere end gerne gøre den til virkelighed

Udover forretningerne, prøver vi at facilitere et spændende og sjovt byliv, hvor alt kan ske – helst uden det eskalerer til sværdkamp. Vi har oplevet næsten alt, fra en retssag om hvem der havde ret i en forretningsmisforståelse til store væddemål på arenakampe. Byen er vitterligt hvad man gør det til, så længe det følger byens simple leveregler:

1. Lyt til borgmesteren for borgmesteren ved bedst (og har nøglen til banken)
2. Byens trivsel kommer altid før ens egen forretning
3. En god handel kan kun skabe mere handel
4. Fuskeri gør aldrig godt – men overpriser er tilladt!
5. I byen snakker vi, før vi slås.

Egne forslag: Hvis man gerne vil stå for noget i byen, som ikke er på denne liste, eller noget hvor man ønsker at vi ville hjælpe med at facilitere det, så send endelig en mail til Ingridkaaberp@gmail.com eller snakke med borgmesteren før/under spilgangen.

Kofte farve: Gul