Hold

Til rollespil på Amager Fælled kan man spille med på et voksenstyret hold. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave.

Rollespillet foregår i fantasy universet Jarkwelt. På denne side kan man læse om alle de hold man kan finde ude i skoven denne sæson. Man kan selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Læs mere om Jarkwelt
Man kan også læse meget mere om Jarkwelts mange kulturer og folksalg på vores wikipedia eller ved at downloade pdf’en.

Alasias Ridderorden

Kampråb: “For kongen og for Alasia!”
Kofte farve: Mørkegrøn

Kongeriget Alasia er et rige hvor velnærede bønder dyrker markerne og noble adelsfolk beskytter riget som er gået i arv til dem gennem mange generationer.

En gruppe af modige riddere og deres følge er draget mod Dragens Tand for at bevise deres værd overfor kongen og overfor de alasiske guder.

Deres vilje vil blive testet imens at de forsøger at leve op til de strikse ridderdyder der vejleder enhver god ridder når de drager på eventyr.

Skovelverne

Kampråb: “Elvisk mod, elvisk blod”
Kofte farve: Lysegrøn

I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive.

De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.

Særligt når deres dyrebare skov er i fare.

Ny Drata

Kofte farve: Gul

Ny Drata er bystaden på Dragens Tand, hvor alverdens væsner lever i fred og fordragelighed. Her findes der ikke kun mennesker, elvere, orkere, men også så meget mere – alle, der vil flytte til byen og leve af handel, snak og opdagelse er velkommen!

Her findes der alt fra stolte smede, hellige præster, byvagter og meget, meget mere!

Og hvis man kommer på besøg, er der meget at købe for klingende mønter (udleveret af din holdleder): smedens stærke våben, helbredelse fra præster, kontraktskrivning med fjerpen – man kan endda låne byvagterne, når man drager videre på sin færd.

Dragekulten

Kampråb: “Gennem ilden, til sejr”
Koftefarve: Rød

Drageguden Ancalagel er vågnet fra sin lange søvn og hendes tjenere er nu kommet ud af skyggerne for at tjene deres mester.

Dragekulten lever for at opnå deres gudindes mål om at genskabe Jarkwelt i hendes eget billede og indvarsle en ny storhedstid for dragerne.

Kulten ser ilden fra deres gud som det ypperste våben og bruger flammerne til at rense sig selv, når de begår fejl. De bærer rød og sort for at ære deres gudinde og hendes hellige ild.

Orkerne

Kampråb: Orkamok! Orkamok!
Koftefarve: Brun

Orker finder man overalt hvor der er krig ogufred, for de elsker slåskampen på en måde som intet andet væsen i Jarkwelt helt kan forstå.
Orker er berygtede for deres fysiske styrke og usædvanelig forhold til hygiejne.

Orker lever i stammer, der rejser, kæmper og lever sammen. Den stamme der er kommet til Dragens Tand er blevet trætte af at slås med mennesker og er i stedet begyndt at jage monstre for at finde en ordentlig udfordring.

Røverne

Kampråb: “Blod og Guld! Blod og Guld!”
Kofte farve: Grå

For en røver er der få ting der betyder mere end guld. Røverne er nogle listige tyveknægte der ikke tøver med at bruge hverken snilde eller magt til at få fingre i deres bytte.

De samler sig ofte i bander under dygtige røverkaptajner og sammen kan de udfører endnu mere dristige røverier end de ville kunne alene.

Stort set alle røvere er i et hemmeligt broderskab under Jarkwelts mest eftersøgte mand, Røverkongen Albert, hvis indflydelse påvirker røverbander verden over.

Alasias Ridderorden


Kongeriget Alasia er et rige hvor velnærede bønder dyrker markerne og noble adelsfolk beskytter riget som er gået i arv til dem gennem mange generationer.

En gruppe af modige riddere og deres følge er draget mod Dragens Tand for at bevise deres værd overfor kongen og overfor de alasiske guder.

Deres vilje vil blive testet imens at de forsøger at leve op til de strikse ridderdyder der vejleder enhver god ridder når de drager på eventyr.

Kampråb: “For kongen og for Alasia!”
Kofte farve: Mørkegrøn

Dragekulten


Drageguden Ancalagel er vågnet fra sin lange søvn og hendes tjenere er nu kommet ud af skyggerne for at tjene deres mester.

Dragekulten lever for at opnå deres gudindes mål om at genskabe Jarkwelt i hendes eget billede og indvarsle en ny storhedstid for dragerne.

Kulten ser ilden fra deres gud som det ypperste våben og bruger flammerne til at rense sig selv, når de begår fejl. De bærer rød og sort for at ære deres gudinde og hendes hellige ild.

Kampråb: “Gennem ilden, til sejr”
Koftefarve: Rød

Orkerne


Orker finder man overalt hvor der er krig ogufred, for de elsker slåskampen på en måde som intet andet væsen i Jarkwelt helt kan forstå.
Orker er berygtede for deres fysiske styrke og usædvanelig forhold til hygiejne.

Orker lever i stammer, der rejser, kæmper og lever sammen. Den stamme der er kommet til Dragens Tand er blevet trætte af at slås med mennesker og er i stedet begyndt at jage monstre for at finde en ordentlig udfordring.

Kampråb: Orkamok! Orkamok!
Koftefarve: Brun

Skovelverne


I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive.

De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.

Særligt når deres dyrebare skov er i fare.

Kampråb: “Elvisk mod, elvisk blod”
Kofte farve: Lysegrøn

Ny Drata


Ny Drata er bystaden på Dragens Tand, hvor alverdens væsner lever i fred og fordragelighed. Her findes der ikke kun mennesker, elvere, orkere, men også så meget mere – alle, der vil flytte til byen og leve af handel, snak og opdagelse er velkommen!

Her findes der alt fra stolte smede, hellige præster, byvagter og meget, meget mere!

Og hvis man kommer på besøg, er der meget at købe for klingende mønter (udleveret af din holdleder): smedens stærke våben, helbredelse fra præster, kontraktskrivning med fjerpen – man kan endda låne byvagterne, når man drager videre på sin færd

Vi håber at vi ses i Ny Drata!
Kofte farve: Gul

Røverne


For en røver er der få ting der betyder mere end guld. Røverne er nogle listige tyveknægte der ikke tøver med at bruge hverken snilde eller magt til at få fingre i deres bytte.

De samler sig ofte i bander under dygtige røverkaptajner og sammen kan de udfører endnu mere dristige røverier end de ville kunne alene.

Stort set alle røvere er i et hemmeligt broderskab under Jarkwelts mest eftersøgte mand, Røverkongen Albert, hvis indflydelse påvirker røverbander verden over.

Kampråb: “Blod og Guld! Blod og Guld!”
Kofte farve: Grå