Den Magiske Skole

Hvad hvis nogen fortalte dig, at der fandtes et sted, hvor snedige magikere og mystiske bæster kunne gøre drømme til virkelighed?

Den Magiske Skole er et rollespil inspireret af Harry Potter bøgerne og filmene. Vores foreningslokaler i Brønshøj forvandles om til den magiske skole Mimers Brønd, der underviser dens elever i alverdens fag som bæstologi, herbologi, og meget mere.

Rollespillet er specielt målrettet de 8-13-årige, dispensation gives på begge sider.

Forået 2024

Vi spiller en gang om måneden på udvalgte lørdage.

  • Lørdag d. 20. januar
  • Lørdag d. 17. februar
  • Lørdag d. 16. marts
  • Lørdag d. 27. april
  • Lørdag d. 25. maj
  • Lørdag d. 15. juni

Tid

I bedes venligst dukke op tidligst kl 10.30

10.30 – 11.00: Indtjek
11.00 – 11.15: Workshops og briefing
11.15 – 13.00: 1. del af spillet
13.00 – 13.30: Frokost – Husk madpakke
13.30 – 15.30: 2. del af spillet
15.30 – 15.45: Afhentning og farvel

  • Brønshøjvej 17, 2700 Brønshøj

Til børnene

Ligesom Hogwarts har de fire huse du kender fra bøgerne og filmene, så har Mimers Brønd sine egne huse, som alle er med i. Du kan læse mere om husene og deres traditioner længere nede på siden.

Du kommer også til at have forskellige fag på skolen – alt fra fra Alkymi, Etiktrylleri og Bæstologi til træning i magiske dueller.

Udover undervisningen i fagene er der selvfølgelig Dragebold på skemaet, og når du ikke er til timer er der en hel skole af andre elever at snakke med!

Til forældrene

Som forælder kan du vælge at spille med i rollespillet sammen med os voksne, som står for turen, eller du kan vælge at holde fri og forlade slottet mens børnene spiller rollespil.

Forældreroller kan være alt fra professorer der underviser og spøgelser der vandrer hvileløst rundt til monstre i fangekælderen og sure pedeller, der patruljerer skolen.

Alle er velkomne til at lege med, men det kræver, at vi har talt sammen på forhånd. Er du interesseret i at lege med, så skriv til os!

Billetter

I modsætning til vores andre kampagner skal man tilmelde sig til Den Magiske Skole på forhånd, for at komme med, da der er begrænset antal pladser.

Man skal være medlem af foreningen for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole – men første spilgang giver 100 kroners rabat, hvis man fremviser kvittering for sit medlemskab.

Hvis man er medlem og ikke kan se aktiviteten, så dobbelttjek om man er logget ind. Foreninglet er ikke helt tydelig i det.

20

Januar

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

17

Februar

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

16

Marts

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

27

April

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

25

Maj

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

15

Juni

Husk at man skal være medlem af Rollespilsfabrikken for at kunne tilmelde sig Den Magiske Skole.

Rollespillet

Den Magiske Skole er et rollespil der foregår i en magisk verden – lidt som i Harry Potter. Det betyder dog ikke, at du kommer til at spille Harry, Hermione, Ron eller nogle af de andre, og der er heller ingen Voldemort.

Du kommer i stedet til at spille en elev på den gamle magiskole Mimers Brønd, som ligger i København. Her er hverken Gryffindor eller Slytherin, men i stedet Hus Særimner, Hus Fenris, Hus Munin og Hus Nidhug.

Skolen

I vores rollespil er der undervisning i forskellige slags magi, mystiske monstre i kælderen og ondskabsfulde skurke, der lurer i skyggerne. 

Der er kamp mellem de forskellige Huse, og Bragehornet skal uddeles til de bedste studerende. Der er også eksamener der skal bestås, mysterier der skal opklares og kriser der skal overvindes. Og meget meget mere!

Regler

Den Magiske Skole har et sæt meget simple regler, som vi spiller efter. Hver spilgang forklares reglerne, så alle er med på hvad der foregår. Der er jo trods alt ingen af os som kan magi i virkeligheden, så derfor må vi være enige om hvordan vi leger!

For dig, der har spillet rollespil før, skal det siges, at reglerne til vores rollespil er meget simple og nemme at lære. Og har du ikke spillet rollespil før er det endnu bedre – så har du ikke andre regler du skal glemme!

Kampagnen

Hvert eneste rollespil i serien om Den Magiske Skole kan spilles alene, og du behøver ikke have været med før for at få en god oplevelse. Historien skrider dog hele tiden fremad, og hvis du har lyst må du gerne deltage hver måned.

For at sikre, at dem som gerne vil spille hver gang får muligheden for det, har vi en særlig “hemmelig” tilmelding om aftenen efter hvert rollespil, så dem, der var med tidligere på dagen kan sikre sig en plads.

Hus Særimner

Stifter: Thormod Stentryne
Symbol: Grisen
Værdier: Stolte & Stædig
Farve: Rød

Hus Særimner har en lang historie. Det blev stiftet af vikingekongen Harald Blåtands dygtigste stridsmagiker, den barske Thormod Stentryne.

Medlemmerne er kendt for aldrig at give op overfor modstand, og for hjælpsomhed overfor deres venner. Det forpligter at være en del af skolens ældste hus, og hus Særimner holder på traditionerne og lærer gerne fra sig, også til dem der måske ikke er så interesserede.

Hus Fenris

Stifter: Ulf Hvide
Symbol: Ulven
Værdier: Ambitiøs & Kløgtig
Farve: Hvid

Hus Fenris en kendt som dem, der vil det hele. Også når de må gå lige til kanten af hvad der er tilladt. I Hus Fenris er mestre i at ligge komplicerede planer, og gennemtænke alting før de gør noget.

Mange tidligere medlemmer har vigtige poster i den magiske verden, og de forventer sig meget af de unge fra Hus Fenris.

Hus Nidhug

Stifter: Margrethe I
Symbol: Ormen
Værdier: Viljestærk & Vis
Farve: Guld

Margrethe d. 1 er den eneste magiker der har regeret over Danmark. Hun stiftede Hus Nidhug som et samlingssted for magikere, der ville bruge deres kræfter til at skabe noget stort i verden.

Husets medlemmer er kendt for at være gode til at skabe venner, og få folk til at samarbejde. Nogle synes måske også at medlemmerne blander sig i ting, der ikke vedkommer dem. Men for Hus Nidhug er ingen pris for lav, for en bedre verden.

Hus Munin

Stifter: Maren Ravn
Symbol: Ravnen
Værdier: Målrettet & Nysgerrig
Farve: Sort

I Hus Munin har medlemmerne altid stillet de store spørgsmål, og søgt efter svar på verdens dybeste hemmeligheder. De er kendt for at have en stor viden, og for altid at stille spørgsmål ved den måde tingene hænger sammen på.

En sag skal altid ses fra så mange sider som muligt, mener medlemmerne fra hus Munin, og det gør dem både gode til at lave og løse konflikter mellem andre.

Hus Særimner

Stifter: Thormod Stentryne
Symbol: Grisen
Værdier: Stolte & Stædig
Farve: Rød

Hus Særimner har en lang historie. Det blev stiftet af vikingekongen Harald Blåtands dygtigste stridsmagiker, den barske Thormod Stentryne.

Medlemmerne er kendt for aldrig at give op overfor modstand, og for hjælpsomhed overfor deres venner. Det forpligter at være en del af skolens ældste hus, og hus Særimner holder på traditionerne og lærer gerne fra sig, også til dem der måske ikke er så interesserede.

Hus Fenris

Stifter: Ulf Hvide
Symbol: Ulven
Værdier: Ambitiøs & Kløgtig
Farve: Hvid

Hus Fenris en kendt som dem, der vil det hele. Også når de må gå lige til kanten af hvad der er tilladt. I Hus Fenris er mestre i at ligge komplicerede planer, og gennemtænke alting før de gør noget.

Mange tidligere medlemmer har vigtige poster i den magiske verden, og de forventer sig meget af de unge fra Hus Fenris.

Hus Nidhug

Stifter: Margrethe I
Symbol: Ormen
Værdier: Viljestærk & Vis
Farve: Guld

Margrethe d. 1 er den eneste magiker der har regeret over Danmark. Hun stiftede Hus Nidhug som et samlingssted for magikere, der ville bruge deres kræfter til at skabe noget stort i verden.

Husets medlemmer er kendt for at være gode til at skabe venner, og få folk til at samarbejde. Nogle synes måske også at medlemmerne blander sig i ting, der ikke vedkommer dem. Men for Hus Nidhug er ingen pris for lav, for en bedre verden.

Hus Munin

Stifter: Maren Ravn
Symbol: Ravnen
Værdier: Målrettet & Nysgerrig
Farve: Sort

I Hus Munin har medlemmerne altid stillet de store spørgsmål, og søgt efter svar på verdens dybeste hemmeligheder. De er kendt for at have en stor viden, og for altid at stille spørgsmål ved den måde tingene hænger sammen på.

En sag skal altid ses fra så mange sider som muligt, mener medlemmerne fra hus Munin, og det gør dem både gode til at lave og løse konflikter mellem andre.

Særimner

Stifter: Thormod Stentryne
Symbol: Grisen
Værdier: Stolte & Stædig
Farve: Rød

Huset Særimner har en lang historie. Det blev stiftet af vikingekongen Harald Blåtands dygtigste stridsmagiker, den barske Thormod Stentryne.

Medlemmerne er kendt for aldrig at give op overfor modstand, og for hjælpsomhed overfor deres venner. Det forpligter at være en del af skolens ældste hus, og hus Særimner holder på traditionerne og lærer gerne fra sig, også til dem der måske ikke er så interesserede.

Fenris

Stifter: Ulf Hvide
Symbol: Ulven
Værdier: Ambitiøs & Kløgtig
Farve: Hvid

Huset Fenris en kendt som dem, der vil det hele. Også når de må gå lige til kanten af hvad der er tilladt. I Hus Fenris er mestre i at ligge komplicerede planer, og gennemtænke alting før de gør noget.

Mange tidligere medlemmer har vigtige poster i den magiske verden, og de forventer sig meget af de unge fra Hus Fenris.

Munin

Stifter: Maren Ravn
Symbol: Ravnen
Værdier: Målrettet & Nysgerrig
Farve: Sort

I Hus Munin har medlemmerne altid stillet de store spørgsmål, og søgt efter svar på verdens dybeste hemmeligheder. De er kendt for at have en stor viden, og for altid at stille spørgsmål ved den måde tingene hænger sammen på.

En sag skal altid ses fra så mange sider som muligt, mener medlemmerne fra hus Munin, og det gør dem både gode til at lave og løse konflikter mellem andre.

Nidhug

Stifter: Margrethe I
Symbol: Ormen
Værdier: Viljestærk & Vis
Farve: Guld

Margrethe d. 1 er den eneste magiker der har regeret over Danmark. Hun stiftede Hus Nidhug som et samlingssted for magikere, der ville bruge deres kræfter til at skabe noget stort i verden.

Husets medlemmer er kendt for at være gode til at skabe venner, og få folk til at samarbejde. Nogle synes måske også at medlemmerne blander sig i ting, der ikke vedkommer dem. Men for Hus Nidhug er ingen pris for lav, for en bedre verden.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at sende os en mail eller ringe til os.

Alfa Freya Gilvad Pilemand
60 52 51 11 – Kun SMS
alfapilemand@gmail.com

Molly Arrias
30 59 00 39