Hold

Til rollespil i Rude Skov kan man spille med på et hold. Alle hold har voksne holdledere og udlånskostumer. Her vil en voksen sørger for, at man har det sjovt og at der er noget at lave. Når man ankommer i skoven kan man selv vælge hvilket hold man vil spille med på.

Du kan læse mere om alle Jarkvelts kulturer i Jarkwelt-bogen (pdf).

Elver alliancen

Elverne har hørt at de andre væsner har bosat sig i tusmørkeskoven. De tre elver racer vildelver, skovelver og højelver har besluttet sig for at tage til skoven for at undersøge det og beslutte hvem der må blive i skoven og hvem der skal smides ud. Det ses sjældent at elver racer arbejder sammen, og når de gør er det ofte kortvarigt. Kan elverne få skabt orden i skoven uden at blive sure på hinanden.

Vildelver er en elver som klæder sig i læder og skind af de dyr som de har jaget. Deres tøj er praktisk og fleksibelt, så de hurtigt kan bevæge sig lydløst i skoven. De ofte utilregnelige og lever i stammer.

Skovelver er klædt i naturens farver som grøn og orange, brun osv. deres rustning er lavet af læder. De har deres træ-byer i skoven, som de beskytter med alle midler.

Højelver er de mest civiliseret af elverne. De har pænt tøj på i lyse farver og går gerne i metal rustning. Højelverne kan godt være lidt snobbet og går op i at få sagt deres mening. De viger dog ikke fra en kamp og sætter gerne handling bag deres ord.

Kampråb:

Kofte farve:

Solens orden

Efter flere år med ond magi, Mørke, skræk og død i Tusmørkeskovens dyb. Har Solens Orden atter sent et lysende håbe tilbage til skoven…
Sir Don Vinn er rejst fra de gyldne templer syd for solens ordens højborg, med sit stolte og loyale følge, mod tusmørkeskoven for at sætte alt mørke, hedensk tro og tanker og vanskabninger til retmæssigt dom og sansyneligvis med død til følge!

Sir Don Vinn og hans trofaste følge er dog ikke kun kommet for at rense skoven for ondskab og ugerneinger men også for at sprede lysets ord, men mon ikke der også er andre mere hemmelige hensigter.

Solens orden består hovedsageligt af: paladiner, skjolds munke, præster, ridder, og andre stærkt troende og fornemme personer under Skjolds tro. Gud-tro: solens orden tilbeders lysets gud, ved navn “Skjold.” Udover at være gud for lyset, er han også gud for det gode og retfærdige og hellige.

Kampråb: “For Lyset, Til sejr, For Skjold!”

Kofte farve:

Spøgelsespirater

Ingen ved præcis hvorfor de er i tusmørkeskoven. Leder de efter deres skat? Har de en hemmelig ærinde? Eller er de faret vildt? Kaptajn Jack og hans spøgelsespirater vil helst ikke forklare hvad de laver i skoven, men for nu nyder de at kunne bevæge sig igen. Som ægte pirater er de altid klar til at slå en handel af, så længe den er til deres fordel. De elsker at synge og nyder at folk er blevet endnu mere bange for dem, nu hvor deres krop er begyndt at rådne op.

Da Spøgelsespiraterne var i live, var de en broget flok af mange forskellige folkeslag, alt fra Alasia, bystaterne til orkere og dværge. Her nu ligner de næsten sig selv, ja udover at de har synlige sår, mørke omkring øjnene og deres kindben er lidt mere tydeligere.  Nogle spøgelsespirater higher efter at ligne dem selv da de var i live og har derfor flot og pænt tøj på, andre har opgivet at lappe deres tøj og går rundt i noget der tydeligvis lige er kommet op af jorden. Alle spøgelsespiraterne viser stadig deres glæde for smykker, klap for øjet, bandana, kompas og kikkerter og hvad piraterne ellers brugte i deres tidligere liv.

Kampråb:

Kofte farve:

By-holdet Guldstad

Regler for byen Rudeskov

Laug (grupper) og Stemmer
Der er forskellige Laug i Byen. Hvert Laug har en stemme til at stemme med til de forskellige møder Lagune:

  • Alkymist Lauget
  • Kro Lauget
  • Smed Lauget
  • Vagt Lauget
  • Religions Lauget
  • De Laugløse

Der kan godt oprette flere Laug ved at en gruppe snakker med Bank-Mesteren (Holdlederen af byen).

Det er muligt for spillerne at købe flere stemmer inden et møde som de så kan bruge sammen med Laugets stemme.

Penge og Ressourcer
Alle Børn starter med 5 mønter i starten af dagen. Man kan tjene penge på forskellige måder ved at sælge ressourcer til Bank-mesteren eller andre spillere. Ved at modtage en mission fra Bank mesteren, ved at sælge sin vare eller ydelser til andre spillere eller hold, ved at holde noget af værdi fpr Bank-mesteren, ved at stjæle penge og genstande fra andre spillere (kig under tyve reglerne). Det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan tjene penge på.

Ressourcer har også en værdi. I banken kan man både købe og sælge ressourcer. Ressourcer vil blive købt af banken til en fast pris på:

  • Grønne ressourcer vil altid blive købt af banken for 1 mønt
  • Gule ressourcer vil altid blive købt af banken for 2 mønt
  • Røde ressourcer vil altid blive købt af banken for 3 mønt
  • Banken kan også sælge ressourcer til en værdi som Bank-mesteren sætter.

Ressourcer og Crafting
For at kunne lave forskellige ting såsom våben som smedjen laver eller eliksirer og gifte som alkymisten laver skal de bruge Ressourcer til at lave disse ting.

Alkymist Crafting liste:
Eliksir der giver 1 ekstra liv i en kamp til 1 person. Koster 1 gul ressourcer.
Sandheds Eliksir. Koster 2 grønne ressourcer
Løgn eliksir. Koster koster 2 grønne ressourcer
Dødsgift, personen dør efter 5 sekunder. Koster 2 røde ressourcer
Andre Eliksirer eller gifte kan laves hvis alkymisterne har snakket med Bank-mesteren

Smedjen Crafting liste:
Et lille våben. Koster 2 grønne ressourcer
Et mellem våben. Koster 2 gule ressourcer
Et stort våben. Koster 2 Røde ressourcer

Kroen Crafting liste:
Saft 10 L. Koster 6 grønne eller 3 gule ressourcer.
Slik. Koster 2 gule ressourcer
Småkager. Koster 2 gule ressourcer

Kirken Crafting liste:
Velsignelse der giver 1 ekstra liv i en kamp til et helt hold eller flere personer fra byen. Koster 2 gule ressourcer

Tyve regler
Hvis man ønsker at lave penge på en mere umoralsk måde kan man vælge at tage nogle tyve opgaver. En tyve opgave kan man få ved at lave det hemmelige tegn til Bank-mesteren. Tyven får udleveret en maske og en opgave til at stjæle noget (ting der kan stjæles har farven rød som bånd eller hele genstanden).

Hvis en tyv bliver opdaget i at stjæle kan personen tage sin maske på og være klædt ud som en anden person, som har stjålet ting. Masken kan kun bruges én gang, så hvis man bliver opdaget mister man sin maske og kan kun få en ny efter pausen.

Bank-mesteren (holderen af byen)
Bank-mesteren er leder af banken, og kan køber ressourcer fra de andre beboere. Han kan også give missioner ud til folk for at tjene penge, både mission til normale byboer og til tyve. Bank-mesteren er banken som der giver andre hold deres penge som de har i banken, og indkalder til byråd.

Til sidst
Disse regler gælder i byen og alle personer der er en del af byen spiller også under de samme regler som alle andre hold. Som der kan læses under regler for skoven på hjemmen siden og som der bliver fortalt ved spilstart.

Kofte farve: Orange