Hold
Ligesom til rollespil på Amager Fælled og i Rude Skov foregår Nebel Porten i vores eget fantasi univers Jarkwelt, men i modsætning til juniorkampagnerne så er holdene ikke voksenstyret.
Lav dit eget hold
Til Nebel Porten skal man selv finde på sit eget hold koncept. Vi har lavet nogle forslag til fraktioner som man kan bygge sit koncept udfra, ellers man kan finde på sit eget hold der passer ind i Jarkwelt universet.
Læs mere om Jarkwelt
Man kan også læse meget mere om Jarkwelts mange kulturer og folksalg på vores wikipedia.
Inspiration
Herunder er nogle eksempler som kan give inspiration til hvorfor jer eller jeres gruppe er trådt i gennem tågen til Nebel Skoven. Man kan f.eks være en ridder gruppe fra Alasia eller en gruppe munke udsendt fra Solens Orden som i virkeligheden kommer fra Den Sorte Loge.
Mulighederne er mange og man kan altid skrive til os på mail hvis man vil have hjælp, spørgsmål eller ideer til plot for jeres gruppe.
Kontakt os på
NP@rollespilsfabrikken.dk
Find et hold
Som ny kan det godt være svært at finde et sted at startede. Heldigivis har i Rollespilsfabrikkens unge deres egen Discord server, hvor du kan lede efter et hold at være med på og måske også få nogle nye venner!
Her bliver der både spillet computerspil, online brætspil, snakket, hygget, planlagt ture og meget mere.
- Den Røde Armada
- Den Sorte Loge
- Kongeriet Alasia
- Orkerne fra Ødemarken:
Den Røde Armada
Piraterne fra Sydhavet har hurtigt fundet en profetabel fupnupper i tågen. De udgive sig for at være vejvisere og der peger eventyrere i den “rigtige retning”. De er dog også begyndt at sende små grupper af deres mere dristige pirater ud for at indhente flere oplysninger, skatte og hvad end de kan få deres fingre i.
“Hør nu, mine skrålende kammerater! For jeg har en skrøne om et land syd for
drømmehavet, hvor skatte er saftigere end helr 2 flaske rom, og farerne er
vildere end en sømands løfter om tør land efter en lang sørejse!
Det kaldes Nebelskoven, det gør det! En forbandet plet, indhyllet i tåger så
tykke, at man kunne forveksle dem med sin gamle moster Bertha. Magisk tåge, lyder det men jeg kalder det snarere en tørstig tåge, for når man er så tørstig som en sørøver på landlov, ser man mirakler i selv den mest forhutlede tønde af rom!
For den rette sømand, venner, åbner Nebelskoven sine dybe, mørke hjerte og
viser vejen til rigdomme, der ville få selv de rigeste handelsmænd til at savne
deres penge. Men pas på, det kræver mere end bare en sørøverhat og et laset skattekort. Det kræver et hjerte, der er hårdere end skibets anker og et mod, der er større end min længsel efter min sidste kæreste!
Men nu, mine matroser, blæs vinden i jeres gamle sejl, for der er mere i tågerne end skinnende skatte. Der er et uhyre, der hersker i de tågeindhyllede skove. De kalder det ikke Nebelhyrden, nej, det er noget mere uhyggeligt. En kæmpe krabat, stor som et skib, med øjne, der lyser som fyrtårnets blændende flamme!
Det siges, at uhyret bevæger sig gennem træerne som en skygge, snigende og sulten efter dem, der tror, de kan snige sig forbi uden at blive fanget. Hvis du ser dens glødende øjne, skal du bede til havets guder, for den vil tage dig med ind i skovens dybe mørke, hvor skatten ligger gemt, og kun de mest frygtløse vil overleve dens kløer.
Men for den modige sjæl, der kan narre uhyret og finde skatten, venter rigdomme, som selv den mest rapkæftede kaptajn kun kan drømme om! Så fyld jeres krus og skål for Nebelskoven, mine gutter! Skål for skatte og en sørøvers eventyr, som ville få selv den braveste til at tage sin hat af og tilslutte sig vores tovtrækkeri! Skål!”
Den Sorte Loge
Den Sorte Loge har set muligheden for at samle magt i området, ved at interagere med monstrene og udnytte hver mulighed de opstøver. Logens ritualmester Bahnu har opsnappet at flere værdifulde skrifter om dæmon påkaldelse skulle ligge glemt i tågen efter et faldet kejserrige.
“Hør logebrødre min befaling! I tågen ligger det glemt og vi skal være dem der finder det først. Uhellige tekster, artefakter og andre genstande som kan fremme vores mål skal i finde og bringe hjem men pas på!
Andre fraktioner skulle også være i området, så i er nødt til at finde dække og gemme jer blandt dem, få lavet falske papirer og vent til det helt rigtige tidspunkt at stikke de andre i ryggen når i står med hånden fuld af guld. Jeres lokale logemester vil give jeg nærmere ordre når i ankommer i området”
Kongeriet Alasia
Kongeriget Alasia har en hær samlet uden for den magiske tåge der omhylder Nebel Skoven i Drømmenes Rige, men før de mange soldater kan nå at komme igennem den tykke dis bliver de fanget i den. Mange krigere er gået tabt, men man har fundet ud af at små, hurtige grupper, har en chance for at slippe igennem.
Alasia har derfor valgt at satse på at mindre grupper af eventyrere til at skaffe den nødvendige information sådan at riget kan underlægge sig området.
“Dekret fra Kong Pepin III af Kongeriget Alasia
For ørerne af vore trofaste undersåtter og i lyset af vore rådgiveres visdom
erklærer jeg, Pepin III, konge af Kongeriget Alasia, følgende dekret: Det er blevet bragt til vores kongelige opmærksomhed, at der eksisterer et nyopdaget område syd for Drømmehavet, indhyllet i en magisk tåge, hvis mysterier og rigdomme endnu er ukendte for vores rige. Dette område repræsenterer en enestående mulighed for udforskning, udvidelse og berigelse af vores nation.
Af denne grund og med overvejelse af vores kongelige pligt til at sikre velstand, retfærdighed og fremgang for vores rige, befaler vi hermed en straks ekspedition til det mystiske område syd for Drømmehavet. Vore mest erfarne opdagelsesrejsende, søfarere og trofaste riddere skal samle sig og danne en
stærk ekspeditionsmagt, der er udrustet til at møde udfordringerne ved den
magiske tåge og afsløre de skatte, der gemmer sig bag den. Vore riddere og opdagelsesrejsende skal udvise stor forsigtighed og vise respekt for de magiske kræfter, der omgiver dette nyopdagede område. Enhver kontakt med de lokale beboere skal baseres på diplomati og retfærdighed for at sikre en fredelig sameksistens.
Vi forventer, at denne ekspedition vil bidrage til at udvide grænserne for vores
kongerige og berige vores folk med viden og rigdom. Må Krigeren vejlede og
beskytte vore modige opdagelsesrejsende på denne historiske rejse.
Kong Pepin III af Kongeriget Alasia”
Orkerne fra Ødemarken:
Den store guldmaskede Shaman fra Ødemarken, har fået et syn. Stammerne er samlet, orkerne er på march, utallige er døde i tågen. Dem der kom ind, har slået sig sammen i en ny struktur og prøver at efterleve Shamanens ordre.
“Hør mig, I frænder! Jeres Shaman råber jer til våben! Nebelskovens magi kalder os, og jeg ser i jeres garvede ansigter den rå styrke, der bor i vores blod!
Smid de ynkelige fjender væk! I dag forener vi stammerne som én, og vi vil knuse enhver elendig fjende, der tør stå imod os! Nebelskoven vil bukke under for vores vilje, og dens tåger vil ikke skjule vores triumf, men blot forstærke det brutale skær af vores sejr!
Se jer omkring! I er ikke svage! I er ikke bange! I er orker, skabt af vilje og drevet af hævntørst! Lad fjenden ryste i frygt, for i vores samlede vrede vil de intet være imod os!
Nebelskoven er ikke en trussel, den er vores slagmark! Lad vores brøl blive en ildevarslende symfoni af krig! Fjendens svaghed vil blive tydelig, når de møder vores klinger og blodsmagi
Fremad, mine vilde brødre og søstre, lad os indtage Nebelskoven som en hær af hævngerrige dæmoner, lad vores styrke og aggression være vores skjold og sværd! Vi vil knuse enhver, der står i vores vej, og Nebelskoven vil bøje sig for mit magt!”
Find et hold
Som ny kan det godt være svært at finde et sted at startede. Heldigivis har i Rollespilsfabrikkens unge deres egen Discord server, hvor du kan lede efter et hold at være med på og måske også få nogle nye venner!
Her bliver der både spillet computerspil, online brætspil, snakket, hygget, planlagt ture og meget mere.
Kongeriet Alasia
Kongeriget Alasia har en hær samlet uden for den magiske tåge der omhylder Nebel Skoven i Drømmenes Rige, men før de mange soldater kan nå at komme igennem den tykke dis bliver de fanget i den. Mange krigere er gået tabt, men man har fundet ud af at små, hurtige grupper, har en chance for at slippe igennem.
Alasia har derfor valgt at satse på at mindre grupper af eventyrere til at skaffe den nødvendige information sådan at riget kan underlægge sig området.
“Dekret fra Kong Pepin III af Kongeriget Alasia
For ørerne af vore trofaste undersåtter og i lyset af vore rådgiveres visdom
erklærer jeg, Pepin III, konge af Kongeriget Alasia, følgende dekret: Det er blevet bragt til vores kongelige opmærksomhed, at der eksisterer et nyopdaget område syd for Drømmehavet, indhyllet i en magisk tåge, hvis mysterier og rigdomme endnu er ukendte for vores rige. Dette område repræsenterer en enestående mulighed for udforskning, udvidelse og berigelse af vores nation.
Af denne grund og med overvejelse af vores kongelige pligt til at sikre velstand, retfærdighed og fremgang for vores rige, befaler vi hermed en straks ekspedition til det mystiske område syd for Drømmehavet. Vore mest erfarne opdagelsesrejsende, søfarere og trofaste riddere skal samle sig og danne en
stærk ekspeditionsmagt, der er udrustet til at møde udfordringerne ved den
magiske tåge og afsløre de skatte, der gemmer sig bag den. Vore riddere og opdagelsesrejsende skal udvise stor forsigtighed og vise respekt for de magiske kræfter, der omgiver dette nyopdagede område. Enhver kontakt med de lokale beboere skal baseres på diplomati og retfærdighed for at sikre en fredelig sameksistens.
Vi forventer, at denne ekspedition vil bidrage til at udvide grænserne for vores
kongerige og berige vores folk med viden og rigdom. Må Krigeren vejlede og
beskytte vore modige opdagelsesrejsende på denne historiske rejse.
Kong Pepin III af Kongeriget Alasia”
Den Røde Armada
Piraterne fra Sydhavet har hurtigt fundet en profetabel fupnupper i tågen. De udgive sig for at være vejvisere og der peger eventyrere i den “rigtige retning”. De er dog også begyndt at sende små grupper af deres mere dristige pirater ud for at indhente flere oplysninger, skatte og hvad end de kan få deres fingre i.
“Hør nu, mine skrålende kammerater! For jeg har en skrøne om et land syd for
drømmehavet, hvor skatte er saftigere end helr 2 flaske rom, og farerne er
vildere end en sømands løfter om tør land efter en lang sørejse!
Det kaldes Nebelskoven, det gør det! En forbandet plet, indhyllet i tåger så
tykke, at man kunne forveksle dem med sin gamle moster Bertha. Magisk tåge, lyder det men jeg kalder det snarere en tørstig tåge, for når man er så tørstig som en sørøver på landlov, ser man mirakler i selv den mest forhutlede tønde af rom!
For den rette sømand, venner, åbner Nebelskoven sine dybe, mørke hjerte og
viser vejen til rigdomme, der ville få selv de rigeste handelsmænd til at savne
deres penge. Men pas på, det kræver mere end bare en sørøverhat og et laset skattekort. Det kræver et hjerte, der er hårdere end skibets anker og et mod, der er større end min længsel efter min sidste kæreste!
Men nu, mine matroser, blæs vinden i jeres gamle sejl, for der er mere i tågerne end skinnende skatte. Der er et uhyre, der hersker i de tågeindhyllede skove. De kalder det ikke Nebelhyrden, nej, det er noget mere uhyggeligt. En kæmpe krabat, stor som et skib, med øjne, der lyser som fyrtårnets blændende flamme!
Det siges, at uhyret bevæger sig gennem træerne som en skygge, snigende og sulten efter dem, der tror, de kan snige sig forbi uden at blive fanget. Hvis du ser dens glødende øjne, skal du bede til havets guder, for den vil tage dig med ind i skovens dybe mørke, hvor skatten ligger gemt, og kun de mest frygtløse vil overleve dens kløer.
Men for den modige sjæl, der kan narre uhyret og finde skatten, venter rigdomme, som selv den mest rapkæftede kaptajn kun kan drømme om! Så fyld jeres krus og skål for Nebelskoven, mine gutter! Skål for skatte og en sørøvers eventyr, som ville få selv den braveste til at tage sin hat af og tilslutte sig vores tovtrækkeri! Skål!”
Orkerne fra Ødemarken:
Den store guldmaskede Shaman fra Ødemarken, har fået et syn. Stammerne er samlet, orkerne er på march, utallige er døde i tågen. Dem der kom ind, har slået sig sammen i en ny struktur og prøver at efterleve Shamanens ordre.
“Hør mig, I frænder! Jeres Shaman råber jer til våben! Nebelskovens magi kalder os, og jeg ser i jeres garvede ansigter den rå styrke, der bor i vores blod!
Smid de ynkelige fjender væk! I dag forener vi stammerne som én, og vi vil knuse enhver elendig fjende, der tør stå imod os! Nebelskoven vil bukke under for vores vilje, og dens tåger vil ikke skjule vores triumf, men blot forstærke det brutale skær af vores sejr!
Se jer omkring! I er ikke svage! I er ikke bange! I er orker, skabt af vilje og drevet af hævntørst! Lad fjenden ryste i frygt, for i vores samlede vrede vil de intet være imod os!
Nebelskoven er ikke en trussel, den er vores slagmark! Lad vores brøl blive en ildevarslende symfoni af krig! Fjendens svaghed vil blive tydelig, når de møder vores klinger og blodsmagi
Fremad, mine vilde brødre og søstre, lad os indtage Nebelskoven som en hær af hævngerrige dæmoner, lad vores styrke og aggression være vores skjold og sværd! Vi vil knuse enhver, der står i vores vej, og Nebelskoven vil bøje sig for mit magt!”
Den Sorte Loge
Den Sorte Loge har set muligheden for at samle magt i området, ved at interagere med monstrene og udnytte hver mulighed de opstøver. Logens ritualmester Bahnu har opsnappet at flere værdifulde skrifter om dæmon påkaldelse skulle ligge glemt i tågen efter et faldet kejserrige.
“Hør logebrødre min befaling! I tågen ligger det glemt og vi skal være dem der finder det først. Uhellige tekster, artefakter og andre genstande som kan fremme vores mål skal i finde og bringe hjem men pas på!
Andre fraktioner skulle også være i området, så i er nødt til at finde dække og gemme jer blandt dem, få lavet falske papirer og vent til det helt rigtige tidspunkt at stikke de andre i ryggen når i står med hånden fuld af guld. Jeres lokale logemester vil give jeg nærmere ordre når i ankommer i området”
Alasias Ridderorden
Kongeriget Alasia er et rige hvor velnærede bønder dyrker markerne og noble adelsfolk beskytter riget som er gået i arv til dem gennem mange generationer.
En gruppe af modige riddere og deres følge er draget mod Dragens Tand for at bevise deres værd overfor kongen og overfor de alasiske guder.
Deres vilje vil blive testet imens at de forsøger at leve op til de strikse ridderdyder der vejleder enhver god ridder når de drager på eventyr.
Kampråb: “For kongen og for Alasia!”
Kofte farve: Mørkegrøn
Dragekulten
Drageguden Ancalagel er vågnet fra sin lange søvn og hendes tjenere er nu kommet ud af skyggerne for at tjene deres mester.
Dragekulten lever for at opnå deres gudindes mål om at genskabe Jarkwelt i hendes eget billede og indvarsle en ny storhedstid for dragerne.
Kulten ser ilden fra deres gud som det ypperste våben og bruger flammerne til at rense sig selv, når de begår fejl. De bærer rød og sort for at ære deres gudinde og hendes hellige ild.
Kampråb: “Gennem ilden, til sejr”
Koftefarve: Rød
Orkerne
Orker finder man overalt hvor der er krig ogufred, for de elsker slåskampen på en måde som intet andet væsen i Jarkwelt helt kan forstå.
Orker er berygtede for deres fysiske styrke og usædvanelig forhold til hygiejne.
Orker lever i stammer, der rejser, kæmper og lever sammen. Den stamme der er kommet til Dragens Tand er blevet trætte af at slås med mennesker og er i stedet begyndt at jage monstre for at finde en ordentlig udfordring.
Kampråb: Orkamok! Orkamok!
Koftefarve: Brun
Skovelverne
I de dunkle skove blandt de tavse træer lever skovelverne. Man kan kende elverne på deres spidse ører og spidsere knive.
De er en race hvis liv er dedikerede til at søge skønhed, selvforståelse og fred. Denne fred finder de dog ikke så længe andre er for tæt på dem, og selvom Skovelverne er fredselskende væsner, så er deres intolerance legendarisk.
Særligt når deres dyrebare skov er i fare.
Kampråb: “Elvisk mod, elvisk blod”
Kofte farve: Lysegrøn
Ny Drata
Ny Drata er bystaden på Dragens Tand, hvor alverdens væsner lever i fred og fordragelighed. Her findes der ikke kun mennesker, elvere, orkere, men også så meget mere – alle, der vil flytte til byen og leve af handel, snak og opdagelse er velkommen!
Her findes der alt fra stolte smede, hellige præster, byvagter og meget, meget mere!
Og hvis man kommer på besøg, er der meget at købe for klingende mønter (udleveret af din holdleder): smedens stærke våben, helbredelse fra præster, kontraktskrivning med fjerpen – man kan endda låne byvagterne, når man drager videre på sin færd
Vi håber at vi ses i Ny Drata!
Kofte farve: Gul
Røverne
For en røver er der få ting der betyder mere end guld. Røverne er nogle listige tyveknægte der ikke tøver med at bruge hverken snilde eller magt til at få fingre i deres bytte.
De samler sig ofte i bander under dygtige røverkaptajner og sammen kan de udfører endnu mere dristige røverier end de ville kunne alene.
Stort set alle røvere er i et hemmeligt broderskab under Jarkwelts mest eftersøgte mand, Røverkongen Albert, hvis indflydelse påvirker røverbander verden over.
Kampråb: “Blod og Guld! Blod og Guld!”
Kofte farve: Grå